“Bad sectors” kietajame diske

Savaitgalį kreipėsi žmogus, kurio kompiuteris nebekrovė Windows’ų. Nebuvo rodomas joks klaidos pranešimas, tiesiog kompiuteris pakibdavo Windows XP įkrovos lange.

Man atvykus, išmėginęs visus standartinius variantus, kaip “Boot in the safe” mode ir “Boot using last known good configuration”, kompiuterį įkroviau iš CD į “Windows Recovery Console”. Pirmiausia paleidau disko tikrinimą (chkdsk). Po jo kompiuteris jau užsikrovė į “Safe mode”, tačiau toliau nei iš vietos. Ėmiau įtarti, kad disko failų sistema gali būti pažeista. Įtarimus sustiprino ir “Event log’e” esanti serija klaidų pranešimų apie diskų valdiklį. Užkrovus kompiuterį iš “Boot CD” ir atlikus keletą diagnostinių testų (tame tarpe ir paties disko gamintojo – Western Digital), kietasis diskas jų nepraėjo.

Paaiškinau klientui, kad gali būti jog reikės naujo kieto disko kurį pakeisti galėčiau tik parisgabenęs kompiuterį į savo dirbtuves. Susitarus, parsigabenau kompiuterį ir išėmęs kietą diską, jį pajungiau prie savo sistemos. Paleidęs seriją diskų gelbėjimo programų, aptikau “bad sector’ių”, kuriuos pavyko ištaisyti. Dar kartą paleidus WD diagnostini testą, šis praėjo sėkmingai. Kadangi buvusi Windows XP instaliacija jau buvo pažeista, bei veikė nestabiliai, įdiegiau Windows iš naujo, instaliavau tvarkykles ir perkėliau duomenis iš senosios instaliacijos. Kompiuteris ėmė veikti kaip naujas – problema išspręsta, klientas laimingas!

Raktažodžiai: , , , , ,

Komentarai (3) temai ““Bad sectors” kietajame diske”

  1. pc+ rašo:

    tai tik laiko klausimas. Po mėnesio, kito gali viskas pasikartot. Reikėjo atkreipt dėmesį į disko amžių.

  2. kolega is Kauno rašo:

    Siūlau jums vyrai nejuokaut ir badu neremapint, jei atsirado vienas ar keli, neuzilgo pasipils ir daugiau. Ir klientas kuriam “pataisei” diska atlėks apsiputojęs. As tokiu atveju siūlau diska siust garantini arba nusipirkti nauja jei garantija nebegalioja, nes labai nemalonu kai po remonto praėjus pora dienu gauni “bukieta” pretenzijų. Aisku jei klientas is Suvalkijos galima remapint, tik butinai reik perspėt, kad problema gali neprognozuojamai pasikartot. Paprastai tokie suvalkiečiai po antro remapinimo suranda pingu naujam diskui…

  3. VK rašo:

    Buna ivairiai, bet tuo atveju panaudojus keleta programu kietojo disko “stress testing”ui padaryt nauji bad’ai neatsiradinejo. Na bet po jusu perspejimu dar skambinau klientui, isitikint, kad viskas tvarkoje ir maloniai priminiau, kad susisiektu problemai iskilus.
    Tik jis jau gal pamirso kaip su manim susisiekt. O gal ir neberastu, nes nelengva ir atsekt mane turbut. Ivairiai buna.