Atsarginės kopijos Windows 2003

Sveiki, kurį laiką nerašiau, nes šiek tiek daugiau darbų užpuolė, o ir kai kurios problemos besikartojančios, tada aprašysiu šiandien tik keletą įdomesnių.

Susirūpinęs duomenų saugumu serveryje gedimo ar vagystės atveju, su mumis susisiekė klientas. Jis turi terminalinį Windows 2003 serverį prie kurio, darbui su Pragma jungiasi apie 15 vartotojų kasdien. Nuo šiol duomenų bazės ir visos sistemos atsarginė kopija bus išsaugojama į išorinį diską ir saugiai laikoma seife. Tai apsaugos nuo duomenų praradimo serverio vagystės, gaisro atveju ir pan.

Kaistantis ir ūžiantis laptopas

Klientas atnešė nešiojamą kompiuterį, kuris labaigarsiai ūžė ir su baterija tik pusę valandos veikė. Išardžius laptopą, ties procesorium ir aušintuvu buvo aptikta daug, dulkių. Taip pat buvo įdiegta programa, atitinkamai reguliuojanti procesoriaus Celeron M taktinį dažnį, pagal darbo krūvį. Tai reiškia, kad tik paleidus kokią nors programą, procesorius dirba pilnu galingumu, kad kuo greičiau įvykdyti užduotį, vėliau kai pvz., tinklapis jau atverstas ir vartotojas kažką skaito, kompiuteris nereikalauja daug resursų, todėl procesorius sulėtinamas. To pasekoje, ilgiau veikia baterija ir mažiau kaista nešiojamas kompiuteris. Taigi pašalinus dulkes ir įdiegus programą procesoriaus darbui reguliuoti, vidutinė procesoriaus temperatūra nukrito nuo prieš tai buvusių 70 C iki 50 C, ko pasekoje, nuolat aušintuvo keliamas triukšmas išnyko, o baterijos darbo laikas pailgėjo nuo 30 min. iki 1 val.

mail.takas.lt nebesiunčia laiškų

Šiandien kreipėsi nedidelė bendrovė, kuriems nebepavyksta išsiųsti laiškų. Pasirodo, TEO išjungė mail.takas.lt ir kviečia visus nuo šiol jungtis prie smtp.zebra.lt, kuriam reikalinga autentifikacija. Kadangi klientas atskira interneto domeną, prie kurio pririštos ir el. pašto dėžutės, nieko kito nebeliko, kaip pradėti naudoti domenui priklausantį smtp serverį. Mes susiskambinome su klientą aptarnaujančia hostingo kompanija, sužinojom kokį serverį naudoti el. laiškų siuntimui ir per 30 min. problema buvo išspręsta.

Pagalba kompiuteriui kai problema su RAM

RAM (Random access memory) arba operatyvioji atmintis, viena iš dažniau sutinkamų problemų kompiuterių pasaulyje. Štai ir šiandien, paskambino žmogus, kuriam nebeįsijungia kompiuteris. Paspaudus mygtuką, pasigirsdavo keletas pyptelėjimų ir viskas. Nuvykus paaiškėjo, kad vienas iš atminties DDR2 modulių sugedęs. Išėmus neveikiančią ir įdėjus naujos operatyvinės atminties plokštę kompiuteris įsijungė ir įsikrovė be problemų.

Online atsarginės kopijos

Vis daugiau klientų pasiūlau įsidiegti automatizuotą atsarginių kopijų sistemą (backup). Štai ir vakar, sukonfigūravome online atsarginių kopijų sistemą, kad dokumentai būtų saugūs, sugedus kietajam diskui, praradus kompiuterį ir panašiai. Mes naudojame sistemą kuri klientui nekainuoja papildomai ir leidžia nemokamai saugoti iki 2 GB duomenų, kurių atsarginės kopijos padaromos vieną kartą per parą, nustatytu laiku.

Duomenų atstatymas po Windows perinstaliavimo

Būna, kai suformatavus diską ir perinstaliavus Windows operacinę sistemą, klientas kreipiasi už savaitės, nes neberanda kai kurių dokumentų. Taip nutiko ir šįryt. Problemai išspręsti, pasitelkiau savo ištikimuosius įrankius GetDataBack for NTFS ir nuotoliniam prisijungimui naudojamą programą. Kliento diskas buvo suskaldytas į dvi particijas, tad įdiegiau failų atstatymo programą į tą, iš kurios nieko atstatinėti nereikėjo. Po maždaug 20 minučių GetDataBack baigė skanavimo procedūrą ir pateikė rezultatus. Klientas atgavo apie 80% ieškotų duomenų (likusi dalis, deja, buvo perrašyta Windows sisteminiais failais). Mes visada pagal nutylėjimą išsaugome visų vartotojų My Documents, Desktop, Favorites (tiek IE tiek Firefox), PST (Outlook), DBX (Outlook Express), WAB (Windows Address Book) katalogus ir failus. Taip pat būtinai klientų paklausiame, ar nelaiko dokumentų (pvz. slepiamų nuo kažko) kitose sistemos vietose. Šį kartą, klientas, tikriausiai pamiršo pranešti. Laimei, viskas baigėsi gan gerai, išskyrus papildomai mano sugaištą laiką, už kurį atlygio neprašiau, nes reikia, kad klientai būtų laimingi. Ech..

Kai spyware privercia perinstaliuoti Windows’us

Klientas atvežė nešiojamą kompiuterį su “bluescreen’inanciais” kas keletą minučių Windows XP. Dažniausiai tokią sistemą pavyksta išvalyti Hijack this, Spybot search and destroy, bei kitų programų pagalba. Tačiau šį kartą sisteminiai failai buvo per nelyg pažeisti ir virusas buvo įsirašęs į daugelį vietų, kurias sugaudyti užėmė daug laiko, o ir nedavė 100% rezultato. Susisiekiau su klientu ir nupasakojęs situaciją, pasiūliau perkrauti Windows operacinę sistemą, prieš tai išsaugojus dokumentus, favorites, outlook pst žinutes ir pan. Darbus atlikus ir įdiegus visas būtiniausias programas, tokias kaip kodekai, firefox, pdf vieweris, atgal įkėlus dokumentus, email, favorites, kompiuterį klientas atsiėmė ir buvo patenkintas atliktais darbais. Tai jam kainavo 130 Lt. Tiesa, dar papildomai prisijungiau nuotoliniu būdu, kai klientas jau buvo namie ir suinstaliavau spausdintuvo tvarykles.

Garsiai ūžiantis kompiuteris

Buvome iškviesti į nedidelę bendrovę, dėl per nelyg garsiai dirbančio kompiuterio. Ir išties, veikiančios sistemos skleidžiamas triukšmas labiau priminė kylantį orlaivį, nei ką nors kitą. Išjungus ir išardžius kompiuterį, ten aptikau labai daug susikaupusių dulkių, mat sistema pastatyta gamybinėse patalpose. Kompiuterio viršuje esančios ventiliacinės angos buvo uždengtos krūva popierių. Nuėmus procesoriaus aušintuvą, nuodugniai išsiurbus dulkes, paaiškinus kompiuterio vartotojui apie ventiliacinius ortakius, kurių nevalia blokuoti, bei išjungus keletą nereikalingų programų, kurios apkraudavo procesorių, sistema toliau dirbo gerokai tyliau ir greičiau!

Nebeatsidarantis Outlook PST failas

Outlook’o el. paštas, kontaktai ir kalendoriniai įrašai yra saugomi PST (Personal folders file) faile. Pagal nutylėjima jis dažniausiai randasi C:\Documents and Settings\user_id\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook kataloge. Besikaupiant laiškams, augant failo dydžiui, kyla vis didesnė grėsmė, kad įsivels klaidų ir Jūs rizikuosite prarasti dalį informacijos. Remdamasis savo patirtimi, rekomenduočiau PST dydį prižiūrėti, kad jis nepakiltų virš 700 MB.
Kliento, kuriam išsprendėme problemą, PST failo dydis siekė net. 2,7 GB. Suremontuoti failo, nepajėgė net Scanpst.exe įrankis. Teko suskaldyti failą į penkias dalis ir skanuoti kiekvieną atskirai. Kalendoriaus įrašų atstatyti nepavyko, tačiau visi el. pašto laiškai buvo išsaugoti. Būtent jie klientui ir buvo svarbiausi.

Lėto kompiuterio problema

Bėgant laikui, kompiuterio vartotojai įdiegia vis daugiau ir daugiau programų į savo sistemą. Nemaža dalis tų programėlių, mano esą pačios svarbiausios ir nustato save taip, kad pasileistų kikvieną kartą įjugnus kompiuterį. Tarp tokių programų yra ir Adobe Acrobat Reader, Quicktime, MS Office, MSN Messenger, Vaizdo bei garso nustatymų programėlės ir dar daug kitų. Šio kliento kompiuteryje papildomai darba lėtino tai, kad AVG antivirusinė buvo nustatyta kas dieną atlikti visos sistemos skanavimą, tad Windows XP operacinei sistemai užsikrovus, pirmąją darbo valandą kompiuteris veikdavo vėžlio greitumu. Aš dažniausiai naudojuosi programa Autoruns, kuri leidžia greitai surasti ir išjungti automatiškai bepasileidžiančias programas. Bei išjungiu kai kuriuos, nepastebimus Windows efektus, kurie lėtina naršymą po katalogus ir pan. Tad kliento kompiuteris jau nebe lėtas.